lördag 6 februari 2010

X är nånting speciellt i denna blogg

Vad är då X ?

(Du kan läsa första inlägget (INTRO) innan du läser detta för att kanske förstå lite mer)



En viss person kan se en snygg bil och känna X.

En annan kan se ett hav, ett vackert hav kan skapa denna känsla av X inom denna person.

En tredje kan se ett fat med oerhört goda kakor och bli full av X.

En fjärde kan höra på den där låten som bara tömmer en på tankar och problem och man fylls av X.


Vid det här laget kanske du misstänker vad X är.








X kan finnas i intresse.

X kan finnas i känslan av välbehag.

X kan finnas i känslan av frid.

Det kan även finnas i känslan av njutning.

I känslan av total avslappning kan X finnas.





X är många saker.
X är själva deffinitonen av vad alla vill.
X är det vi alla strävar efter att få känna.

Oavsett varför du känner X så känns det alltid bra.






Det finns många personer i den här världen.

Det som får en person att känna X är helt olika.

Alla har helt olika sätt att få tag i X.


Lista på vad som kan få olika folk att känna X:


Teckna
Måla
Spela musik
Skapa konst
Titta på teckningar
Titta på målningar
Höra ett riktigt dåligt skämt
Titta på musik
Lyssna på musik
Upptäcka nånting nytt och spännande!
Röra på kroppen!
Springa
Boxas
Dansa
Vara med kompisarna
Ta det lugnt utan kompisar
leka kurragömma
börja knarka
lyckas sluta knarka
Förstå nånting nytt
Komma ihåg nånting gammalt
Hitta en riktigt bra blogg ;)
Höra ett riktigt dåligt skämt
Höra ett riktigt bra skämt!



Detta är saker som olika personer utsätter sig för, för att känna X.


Men det viktiga är inte vad man gör. Det viktiga är X.

Det viktiga som alla hela tiden strävar efter är X.


"Materiella" Detta ord använder jag för att beskriva allting som går att:

Smaka på,
lukta på,
ta på,
lyssna på,
eller se på.


Vi alla har det gemensamt. Vi alla har olika "materiella" saker som leder till att känna X.

Det materiella är inte det viktiga.




Jag vet fortfarande inte vad X är.

Bara massa olika saker som leder till X.

Jag själv gillar att spela gitarr, då känner jag mig bra till mods.



Det jag strävar efter, är att få reda på vad X verkligen är.

Är det en kemisk process i huvudet?

Är det någon slags produkt av att handla rätt?

Vad är det?

Jag vill veta vad det är så jag kan ge det till mig själv och till alla som kan känna X!


Det är en intressant fråga oxå "Vad kan känna X ?"

Bara Jag?
alla människor?
djur?
Grodor?
Amöbor?
Stenar?
Vatten?

Jag ska tänka på den och återkomma när jag orkar skriva.


Tills vidare så kan du fundera på varför folk gör elaka saker? Försök sätta dig in i någon annans liv, gärna någon som du inte förstår dig på, kanske någon du hatar? Försökt förstå varför den gör som den gör.

Döm inte, anta inte, fundera bara. Var öppen. Sluta hata. Tänk efter.

Vad skulle få dig att göra elakheter? Har den personen varit med om något sånt?
Hur skulle man hjälpa dig att sluta göra elakheter? Kan man göra det på den som gör elaka saker ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar